4 باور غلط در سئو محتوا

4 باور غلط درمورد سئو محتوا

سئو محتوا یکی از پایه‌های سئوی وبسایت بشمار میرود. تکنیک‌های سئو مخصوصا سئوی محتوا سال به سال پیشرفته تر میشود و دیگر تکنیک های سابق برای وبسایت های امروزی جوابگو نیست.

تکنیک های کلاه سیاه مثل خرید فله ای بک لینک، تکرار پرشمار کلمه کلیدی در داخل مقاله وغیره دیگر امروزه برای سئو روی کلمه کلیدی خاص نتیجه ای نمیدهد و چه بسا ممکن است موجب پنالتی از طرف گوگل نیز شود!

من در اکثر جلسات مشاوره سئو ، مواردی که در این مقاله قراردادم را به کارفرما توضیح میدهم و آنها را از تکرار چنین اشتباهاتی آگاه میکنم.

در این مقاله به برخی خرافات و تکنیک های قدیمی سئوی محتوا اشاره میکنم که همچنان برخی از همکاران ما در آموزش هایشان استفاده میکنند.

۴ باور غلطی که کارشناسان سئو درمورد سئو محتوا آن را همچنان باور دارند

مواردی که در زیر اشاره میکنم متاسفانه همچنان درحال استفاده است؛ بیایید به این باورهای اشتباه بپردازیم:

۱- تکرار کلمه کلیدی در رتبه بندی گوگل تاثیر بالایی دارد!

متاسفانه باید بگویم کیوورد استافینگ یا همان تکرار کلمه کلیدی بصورت دیوانه‌وار نه تنها تاثیر مثبت ندارد، ممکن است رتبه های کنونی را نیز از دست بدهید!

کاربری را فرض کنید که میخواهد با سرچ < پرتقال چیست > وارد وبسایت شما شود. شما اگر از این تکنیک سمی تکرار کلمه کلیدی استفاده کرده باشید، این کاربر در هر پاراگراف و هر خط، بالای ۵ بار کلمه کلیدی < پرتقال چیست > را با جمله بندی های مختلف خواهد دید! من اگر جای این کاربر باشم سریع صفحه را میبندم.

این تکنیک در چندین سال گذشته کاربردی بوده ولی درحال حاضر اصلا بدرد رتبه گرفتن نمیخورد.

۲- محتوای کاملااااااااا یکتا و یونیک تاثیر خوبی در رتبه گرفتن دارد

درمورد کلمه کلیدی < سئو محتوا > تا چه حد میتوان محتوای یونیک تولید کرد؟ قطعا حرف تازه در چنین حوزه ها خیلی کم است و موضوع روی دور تجربه شخصی میچرخد. بنابراین شما میتوانید محتوایی بنویسید که کاملا یونیک نیست، هر بخشی مشابه وبسایت رقیبتان است و با اینحال رتبه های خفنی نیز بگیرید!

۳- تکرار دیوانه‌وار کلمات کلیدی مترادف!

ببینید دوستان تکرار بی هدف کلمات کلیدی مترادف، فقط باعث پرش کاربران از صفحه شما می شود. یک کاربر با هدف رسیدن به پاسخ وارد صفحه شما می شود.

درحقیقت این رفتار کاربر است که باعث رشد یا افت رتبه صفحات شما می شود؛ بنابراین با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی مترادف، مخاطب را دلزده نکنید.

۴- تولید محتوا برای کاربر بجای تولید محتوا برای گوگل !

گوگل رفتار کاربران را آنالیز می کند و مطابق رفتار آنها، صفحات شما را رتبه بندی میکند. این جمله برای همگان روشن است. بنابراین محتوایی که در دست تولید دارید را لطفااااااا جوری بنویسید که پاسخ همه سوالات کاربر را پوشش بدهد.

بیش از حد نیاز کاربر برایش اطلاعات مفید قرار دهید. از جدول و اینفوگرافیک و ویدیو استفاده کنید. جملات خود را کوتاه و خیلی ساده بیان کنید.

با رعایت کردن نکات بالا خواهید دید که رتبه های شما،‌ رقبایتان را پشت سر میگذارد.

در سئو محتوا این نکات را رعایت کنید

اجازه دهید یکبار دیگر موارد بالا را به اختصار برایتان شرح دهم؛ ببینید دوستان، برخی از همکاران قدیمی ما (کارشناسان سئو) به تکنیک های قدیمی سئو وفادار هستند. اما باید بدانید گوگل همیشه درحال بروزرسانی است و دیگر تکنیک های سابق روی آن اثر ندارد.

شما نمی‌توانید با تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مترادف، مقاله خود را سئو کنید و رتبه ۱ گوگل را کسب کنید!

شما نمی‌توانید یک محتوای کاملا منحصربه‌فرد بنویسید و به صدر نتایج گوگل بچسبید! درهرصورت مقداری ممکن است محتوای شما، شبیه رقبایتان شود که هیچ ایرادی ندارد. برای گوگل هم مهم نیست! فقط لطفا کپی پیست نکنید.

شما نمی‌توانید صرفا با رعایت کردن نکات سئوی محتوا، صدر نتایج گوگل را فتح کنید! شما باید برای مخاطبتان محتوا تولید کنید و جواب پرسش‌هایش را در مقاله پوشش دهید.

مواردی که در این بخش ذکر کردم، چکیده مختصری بود درمورد نکات مربوط به سئوی محتوا که از سرچ انجین ژورنال برایتان گذاشتم؛ از شما میخواهم بعضی از باورهای غلطی که شنیدید را برایم کامنت کنید 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا